söndag, juli 15, 2007

Marathon - en jävla barnlek!

Nu kanske jag stack ut hakan, men så är det faktiskt, tänk bara... Marathon går bara att utföra på ett sätt, det kan omöjligen pina en mer än sex timmar, man är aldrig ensam på vägen, tvärtom så är det fullt av folk runtomkring en som beundrar det man gör! Vid start har man 100% koll på vad man ska göra, man är laddad till tusen och dessutom upladdad till max med långsamma kolhydrater och sportdryck. Jämför det med hur livet är ibland när det jävlas ordentligt... eller det helvete som vissa ensama människor måste ta sig igenom dag efter dag... jag säger det igen: Marathon är en jävla picknick mot vissa av de andra utmaningar som vi människor ställs inför - tro mig, jag har gjort båda!

3 kommentarer:

Superquinnan sa...

Jag är benägen att hålla med!!

Anonym sa...

Ha! Well spoken.

Anonym sa...

True that!