torsdag, april 12, 2007

No more "Mr. Nice guy"!

Inte innan den här kvällen är till ända ialllafall, varför? Vet inte, känner mig inte särskilt förbannad över något, saker och ting känns faktiskt bättre än normalt, känner bara för att vräka ur mig lite smörja - svårare än så är det inte. Here we go:

Var inne i stan idag och märkte av alla jävla mongon som stressar fram på en hårt trafikerad innerstadsgata där det finns fullt av gående som om man var ett jävla utryckningsfordon, tutar på varenda fordon som håller laglig hastighet och därmed stoppar deras framfart - seriöst, råkade tandläkaren lobotomera er när ni var på besök där igår? På nätterna är det ännu värre, dock handlar det nattetid mest om taxibögar med sina mörkblåa eller gula V70's. En fråga till er med: sitter det en uppåtriktad dildo mitt på förarsätet som gör er så förbaskat alerta eller använde ni fjädern som sitter undergaspedalen till att försöka bygga om er lilla ungkarlsbädd till en Hästens eller? Mitt recept: mindre övertid, mer ansvar. Sedan alla jävla rattfyllon, har som tur är inte råkat ut något, men bara så att ni vet, pumpen vid macken som det står "E85" på är till för vissa bilars bränsletank - inget annat. Vissa cyklister och mopedister borde det också göras en utredning på om deras psykiska hälsa. Sedan finns det en massa andra också som kanske inte nödvändigtvis beter sig som psykfall i trafiken men ändå... en massa jävla typer: ignoranta människor, patroniserande människor och fanskap. Det enda rätta vore att bunta... eh... det jag menar är att ni allihopa har långa tånaglar och inte tvättar fötterna ofta, ni biter på tånaglarna för att på ett smidigt sätt förtära dem, särskilt gillar ni det där brunsvarta grejset som ansamlas under dem - ni borde skämmas!

11 kommentarer:

Zyon sa...

Komiskt inlägg. Men du har ju rätt i det du skriver, åtminstone det innan det där med tånaglarna.

Andreas sa...

Jag har två funderingar...

Var finns det tandläkare som utför lobotomeringar?

Och vad kännetecknar en taxibög? Är de besläktade med läderbögar? Eftersom de alltid har läderklädsel i bilarna?

Okej, jag kom på en sak till... Är inte du ganska patroniserande i inlägget i sig? Och följdaktligen, varför biter du på tånaglarna och hur smakar det där grejset egentligen?

Mikael sa...

Patronisera - jag?

Ärligt talat, taxibögar är inte besläktade med "läderbögar" däremot är de nära förknippade med "spännbögar" och "prylbögar".

Fråga inte MIG hur det där grejset smakar, leta upp en taxichaffis i Stockholms innerstad inatt istället...

Andreas sa...

Jag frågar dig!

Med tanke på bilden så är du en spännbög, och med tanke på alla dina grejer.. så är du en prylbög också.

Alltså: Hur smakar det?

Zyon sa...

Ja, Micke. Jag vill också veta...

Mikael sa...

Om jag använde er logik så skulle ganska många män snaska på tånaglarna... okej, visstm, jag må vara lite spännis och pryltokig, ni är också pryltokiga kära vänner, då ni inte har min kropp kanske ni inte är spännisar - fullt förståeligt... :) MEN nu är det så att vi är enbart BESLÄKTADE med taxibögarna, vi har inte alla deras egenskaper, vi är t.ex. tillräckligt pryltokiga för att köpa nagelsaxar...

Babushka sa...

HAHAHAHAHAHAHHAAAAHHAHAHA!

Du är arg alldeles för sällan Micke!

Mikael sa...

Emma: du övertygade mig - "No more Mr. nuice guy - ever"!!!

den blyga sa...

Nedanstående kommentar skrev jag till www.lotten.se 16 april apropos Trumpna tanten och förbannade farbrorn.
Duger även här:
" Allt vad I viljen...
Stygga, arga människor är ofta RÄDDA människor.
I vanliga livet - (jag menar inte nattetid bland drogade o. likn.) hjälper det ofta om man inte tar åt sig och blir KRÄNKT - utan BJUSSAR på sig.
Dessa sura männikor är ju vana vid att bli ilsket bemötta - så ofta tappar de alldeles fattningen när man är vänlig och glad tillbaka!
Framför allt ska man inte ta åt sig - ovänligheten, bitterheten riktar sig ju inte till MIG personligen utan mot deras bittra öde -.
Min syster har boken om snällhet av Stefan Einhorn - den tar hon med sig till DEN STORA FESTEN (HIP) och sedan ska jag läsa den i maj - återkommer."
HIP= Håll i pengarna =
30-talistens egoistiska, från början av nödvändighet, invanda ekologiska livsstil!

Anonym sa...

Nu har jag lagt ner min blogg och vi hörs och syns framöver.

Anonym sa...

Hmmm, det är läääänge sedan du bloggade sist? Bloggsvacka?