fredag, april 27, 2007

Efterlysning!

Vad ska jag göra i sommar? Förra sommaren tänkte jag bila i Europa, det föll på att ingen ville följa med - ensam åker jag inte! Nu frågar jag du som läser: har du lust att hänga med under ett par veckor i sommar? Runt midsommar har jag min semester, så du missar midsommarstången, öl, sill och nubbe lär vi kunna greja ändå! Det jag efterlyser är alltså 1-3 personer som helst har körkort, förra sommaren räknade jag ut ungefärlig kostnad för en resa, bränslet går på dryga 6000:- (då har jag tagit i ordentligt och räknat på en lång resa på många olika ställen - jag menar alltså: Wien, Milano, Nice, Barcelona, Paris, Amsterdam..., dessutom röknar jag på ett överlag högt bensinpris) delat på några stycken blir det inte så farligt, boende går på dryga 200:- per person och natt om man räknar med några nätter på camping och några nätter i städer på "Bed & Breakfast". Räknat på två personer blir det alltså högst 5400 per person för resor och logi, tillkommer gör matkostnader, mm. min gissning är att resan i sin helhet inte går på en krona mer än 8000:- om man är två. Visst charter ÄR billigare och bekvämare, men där besöker man ETT ställe, bilar man så ser man HELA Europa! Vidare så kan man verkligen framföra en bil längs med Champs Elysses... Kom igen nu! Blir vi fyra så kan kostnaden LÄTT krympas till 6000:- per skalle! Ni känner mig inte? Okej, men ta och lär känna mig innan sommaren, några bira, lite snicksnack och annat förtroligt så kommer vi komma SÅ bra överens sedan! Kan ni inte själva så kan ni kanske rekommendera en kompis eller något...?

2 kommentarer:

Babushka sa...

Alltså....jag lär inte vara i en sån status så att jag kan bila genom Europa tyvärr.

Jag gissar på att jag kommer vagga runt och gnälla mest.

Du kanske ska hänga på oss på charter istället?

Superquinnan sa...

hmm jag säger som Emma och dessutom ska vi ju vara på landet hela sommaren med en massa ungar ;) lycka till med resesällskapet, och du.. nu har jag hittat fairtrade rosor!! men.. jag vill ju kunan handla såna blommor hos blomsterhandlaren och andra sorter.. hur gör jag för att påverka?