tisdag, januari 02, 2007

Det där med smör...

En del säger att mat och bak blir godare om man använder smör istället för margarin, igår använde jag smör - jag ville att nyårsmaten skulle bli god. Fast trots att jag smörade på rejält, både i soppan och baguetten så märkte jag faktiskt inte av att det blev godare än det hade blivit med margarin. Däremot finns det en bieffekt med smör, hyn börjar lukta konstigt, härsket fett liksom, inte alls angenämt. Jag tror att det blir margarin från och med nu, sorry Arla!

Idag har jag fortsatt flytten och omorganiuseringen av lägenheten, det skrider på i ganska maklig takt, man hittar saker som framkallar minnen, man tänker tillbaka på roliga och tråkiga saker, kanske t.o.m. gråter en skvätt, blir nostalgisk, tiden går... det kan nog ta ett tag. Om ett par veckor är nog den här lägenheten någorlunda som jag vill ha den.

2 kommentarer:

Zyon sa...

Visst är det så att man blir nostalgisk när man börjar rota. Själv är jag ibland rädd för att rota för mycket bland minnena. Jag vill inte slänga för mycket, men vill inte heller råka lyfta på fel lock, för jag vet att det finns mycket av barndomens oskuld som jag rakt ut sagt saknar. Men ibland måste man blunda och rensa. Jag gjorde det för 2½ år sedan. Det gjorde ont i själen, men efteråt känns det bra och meningsfullt att göra det.

Jag tycker att det är bra att du inte stannar alla klockorna eller sätter lägenheten i karantän - du tar kontrollen och accepterar att du bor själv. Det tyder på ett starkt psyke.

Anonym sa...

Jag vill tacka för kommentaren du lämnade hos mig. Det känns fint att ha stöd och omtanke här i bloggvärlden. Det betyder mycket att få omtänksamma kommentarer. Jag hoppas du också mår bra, och om du känner för det så skriv något om din pappa också. Sköt om dig.

Anna