söndag, januari 28, 2007

Nu.....

är det dags att börja blogga seriöst igen! Det har varit en del slarvande, anledningen till detta är att jag de senaste veckorna har vänt lägenheten uppochner för att sedan sortera upp saker i olika högar med sådant jag inte velat ha framme, men ändå spara; saker jag kasserat (efter noggrann källsortering); och saker som jag omplacerat för att skapa mig det hem som jag vill spendera de närmast kommande åren i. Fasen, där avslutade jag en mening med en preposition, typiskt mig, men seriöst... vad väntade ni er, trots allt är jag ju lagerarbetare eller hur? :) Hursomhelst, nu är det i princip klart, jag ska köra en liten omgång i köket samt flytta lite verktyg därifrån till en av garderoberna, jag ska även lägga upp ett litet träningsschema, köpa lite nya plastbehållare för mat som jag "storkokat", annars så... är det klart.

Imorgon blir det musikblogg, sedan planerar jag även att skriva den där pappabloggen och mammabloggen som jag tjatat om ett tag nu, vi får dock se när det blir av, det kan bli svårt att få det gjort mitt i veckan, men till nästa helg blir det säkert gjort, under veckan som kommer nu får jag väl skriva lite om vardagliga händelser och tankar - sådant som bloggar runtom i världen består till 95% av...

Lite mer som har hänt... ja, jag ska ju börja träna ordentligt nu, ett av mina nyårslöften, jag har slagit vad om 500:- med Andreas "koolugnt" att jag klarar av att springa Stockholm Marathon på under fyra timmar, vill jag inte förlora de där pengarna så måste jag börja träna... i fjol sprang jag på 4,21 någonting efter ganska lite träning så det borde gå, men jag kan nog inte ligga på latsidan som jag gjort hittills i mitt liv vad gäller det mesta... Ytterligare träning har det blivit, jag har tidigare läst väldigt lite böcker, mest när det varit fråga om kurslitteratur och liknande, nu har jag dock börjat på allvar, jag antar att knoppen behöver lite att jobba med, lite halvpretto har jag nog blivit för jag har även spolat P3 för att istället börja lyssna på P1, vi får se hur länge det varar, hur länge denna energi sitter i, energin för att faktiskt göra något av mitt liv, bara kämpa på trots att feedback och belöningar kanske dröjer - eller rent av helt uteblir. Ett av mina nyårslöften var att "bara kämpa vidare" trots att jag kanske sprang in i väggen då och då trots att jag gjort mitt bästa, jag blir riktigt besviken påmig själv om jag börjar ge upp! Det är nu det gäller, om några år kan det vara försent, nu j*vlar kämpar vi!

Okej, som en sista grej i dagens blogg: snart, lagom till alla hjärtans dag kommer COOP och ICA att börja sälja Rättvisemärkta rosor! Visst är det bra? Det är liksom en riktig valentinpresent att ge bort, jag menar seriöst, om man ger bort vanliga rosor, hur hjärtligt är det om man ger bort rosor som gjorts några kronor billigare genom att man behandlat arbetskraften som slavar och tvingat dem att använda förbjudna bekämpningsmedel som förstör hela regioner utan att de vare sig haft kunskap om gifterna eller erfoderlig utrustning? Nog måste det kännas hjärtligare att ge bort rosor som faktiskt även gett möjlighet att fira alla hjärtans dag i Kenya (som de Rättvisemärkta rosorna kommer ifrån). Rosorna kommer säkert att vara ganska dyra, men å andra sidan köper man ju inte rosor så ofta, de kommer dessutom ha längre skaft än vanliga rosor och hålla en mycket hög kvalitet! Mer om detta på www.rattvisemarkt.se , www.coop.se eller www.ica.se håll utkik!

Det var allt för idag, mer blir det imorgon!

Inga kommentarer: