söndag, januari 28, 2007

Det har hänt en del...

i livet för personer kring mig, tänker inte gå in på vad eller vilka, men jag tänker på er. Jag vet inte om det kan vara känsligt med typisk begravningsmusik just nu, men just det här stycket känns mer som ett betraktande av tiden än som ren begravningsmusik. Även om det handlar om gud (den kristna) så anser jag att man kan ta till sig av detta även om man är buddist, muslim, hindu eller ateist, något tror man ju på, vare sig det handlar om materias kretslopp (ateisten) eller om någon gud som håller i trådarna, man kan ju sedan kalla detta materiakretslopp för vad som helst och nog måste även ateister erkänna att det är bra fantastiskt att vi kan leva! Och även för ateister så följa ju släkten släktens gång... med lite fantasi och vilja så kan man finna sanningar i detta vackra stycke oavsett vad man tror på anser jag! Även om det är begravningsmusik så slutar det med "frid över jorden herren bjöd", hoppfullt! "Herren" kan ju även vara de lagar i naturen som får två väte att slås ihop till en helium, bilda energin från solen som gör att vi faktiskt lever här på jorden, tolka fritt och ta hand om er!

http://hem.bredband.net/mikaelno/harlig2.WMV

1 kommentar:

Soderbona sa...

En fin gest av dig.

Imorgon är det begravning, och vi ska sjunga Härlig Är Jorden, av den anledningen väljer jag att lyssna på din sång vid ett senare tillfälle. Jag började lyssna, men just nu försöker jag ladda och varva ner och känslomässigt tror jag att det blir för tungt att spela den ikväll.

Ser fram emot att lyssna på den senare istället. Du verkar vara en god människa. Tack så länge.