måndag, december 11, 2006

Grötigare gröt...

Ja, gröten jag kokade blev faktiskt lyckad, fast det är kanske inte så svårt att misslyckas med, lussekatterna blev... hemska! Jag gjorde några halvdana knutar, sedan orkade jag inte hålla på mer utan gjorde bara släta bullar av resten av degen, satte dit russinen lite slarvigt lite här och var på bullarna och katterna, de flesta satt så löst att de lossnade efter gräddningen. Gräddningen blev för hård och bröden blev för mörka och ganska torra, russinen blev brända och smakade äckligt, näe, förra baket gick bättre!

Trots detta så utmanar jag er läsare av denna blogg, jag har ju fixat och donat hemma nu, men jag vill faktiskt att några ska kunna se allting och smaka på det jag bakat och bryggt, finns det inga där ute - kända eller okända som har lust att komma på lite adventsfika eller "före jul-fika" någon gång? Hör av er vettja, vid eventuellt besök så ser jag till att göra riktigt fina lussebullar - lovar!

1 kommentar:

Andreas sa...

Du vill ha försökskaniner helt enkelt?

Låter måttligt lockande, får se om vi har tid bara.. det måste nästan bli en vardagkväll och det kan väl bli svårt för dig?