söndag, december 03, 2006

Julstök del 1


Så skönt, idag fixade andreas och jag med båten inför vintern, vi klarade det mycket tack vare martin, tack! Nu är det avklarat, hon ligger bra inför vintern. Idag började jag också att julstöka på allvar, lussebullar bakades, glögg bryggdes, jag gjorde även mumma. Nu vet jag två sätt att göra denna dryck: 1. Blanda porter, svagdricka och sockerdricka. 2. Häll upp ett glas öl, lägg i ett par sockerbitar, rör om. Resultatet blir i båda fallen odrickbart brunt vatten! Blä! Har även börjat pynta på allvar, juldukar, stjärnor ljusstakar har kommit upp och tomtar... Hur många som helst, visste inte att man hade så många! Nu står de och tittar på en lite överallt. Spännande, imorgon är det första advent, julstöket fortsätter och jag ska äta risgrynsgröt till middag!

Inga kommentarer: