torsdag, december 07, 2006

Oups!

Trodde att jag hängde med, men det gör jag kanske inte... Angående varumärkena... OLW ägdes en gång av ett åländskt företag, 2005 köptes Chips AB upp av ett norskt företag, så OLW är numera ägt av ett norskt företag, INTE ett åländskt. Semper är ett annat företag som jag inte har haft riktig kontroll på... de har länge ägts av Arla, men numera ägs de av ett annat, utländskt företag, kommer inte ihåg namnet, men det är ett schweiziskt företag, de tillverkar bland annat "Dr. Oeteker"'s strössel och mandelspån och grejer. Eftersom Nestlé också är schweiziskt så... är typ 85% av all tillverkning av barnmat i Sverige i Schweizisk ägo inget fel i det egentligen, däremot har jag något otalt med Nestlé... det är bra synd att de har monopol på vuxenvällingmarknaden i Sverige. Jag kan här rekomendera "Hipp" ekologisk barnmat, detta varumärke ägs av Arvid Nordqvist (Classic kaffe, Sun Maid russin, mm.) man stödjer svenskt näringsliv och framförallt är det ekologsikt!

Okej, nog om varumärken för idag då... får jag fråga hur era skrivbord ser ut? Mina (det vanliga och datorns) ser bedrövliga ut, titta bara!



Tur att man kan få avsluta varje dag fram till julafton med varm glögg och en stor härlig lussebulle!

Inga kommentarer: