onsdag, december 13, 2006

Mycket ambitioner - lite gjort

Tänkte att julen och dess upptakt skulle bli mer än vad det hittills har blivit, Jag har ställt fram lite fikon, nötter och godis på borden, juldekorerat och lagat lite risgrynsgröt och gjort glögg. Mycket är det som jag nog hade velat göra, men som inte blivit gjort - och inte lär bli gjort heller. Julgran blir det ingen, jag ska ju trots allt fira jul borta så varför? Pepparkakshus har det inte blivit något, men även här... om jag firar jul borta, varför då ha ett pepparkakshus? Ärligt talat har jag annat att göra med tiden som grandekorering och bygge av pepparkakshus tar upp, men det är ändå synd att det inte har blivit gjort, mer jul ni vet...

Idag har det ju varit lucia, tänkte spela och sjunga lite och lägga upp här på bloggen, men så blev det inte idag, det får bli senare, vet inte vad det var, det lät inget bra... kanske för att jag knappt hade någon tid att spela på, sitter man och känner sig stressad kan det ju vara svårt att prestera.

På jobbet hade vi luciafika, jag jobbar kväll så inget luciatåg behagade komma. Jag passade därför på att bjuda på lite stand-up komedi utklädd till stjärngosse, det var faktiskt riktigt uppskattat! Tyvärr så skar det sig när jag skulle sjunga, jag hade helt enkelt koncentrerat mig så hårt på att säga bra saker att jag fick en blackout när jag skulle sjunga, men det spelar egentligen ingen roll, det var uppskattat och jag gjorde folk glada!

En sak till beträffande julen - all mat! Jag frossar vilt om kvällarna nu när jag kommer hem, Risgrynsgröt, julvört med leverpastej och smörgåsgurka sedan brukar jag också äta lite sillfiléer! Sedan kan man dricka några glas julmust vid datorn, innan man går och lägger sig blir det glögg och en lussebulle! Ahhhh! Jag älskar juletider!

Inga kommentarer: