lördag, december 30, 2006

Tankar om diktatorer

Ja, det är ju skillnad på diktator och diktator, har man som Pinochet, USA på sin sida klarar man sig tills åldern tar ut sin rätt - jag menar: vad gör det om man har ihjäl en sisådär 3000 vänsterpack? Jag kommer aldrig i mitt liv bli glad över någons död - av principskäl, men jag måste säga att jag verkligen beklagar att Pinochets sista smörjelse inte skedde med bajs eller annan lämplig substans... men seriöst, jag är lite orolig för att Pinochet kanske känner sig lite ensam i helvetet, nåja i sinom tid lär han ju få sällskap av Henry Kissinger. Jag tror att Saddam kommer att hålla sig på behörigt avstånd från dessa herrar. Fast å andra sidan ska väl helvetet vara ett jävligt ställe att vara på, kanske dessa tre spärras in tillsammans i en cell eller något?

Inga kommentarer: