tisdag, maj 15, 2007

Projekt - massor med projekt...

Okej, jag har ett antal viktigare projekt på gång just nu:

1) Ett ständigt pågående projekt, jag måste kämpa intensivt med: mamma, jag märker att hon gör framsteg! Dessa måste stimuleras, ta mig ännu mer tid för aktiviteter med henne och komma på bra saker som hon kan göra, kräver fantasi, inspiration och tid!
2) Min karriär, ett par veckor kvar till ett föredrag som kan vara en mycket viktig punkt i min strävan att i framtiden kunna syssla med något roligare än lager, jag har kommit en bit, men en del återstår, bl.a. arbete på Poweroint-presentationen, viss slipning av upplägget (även om detta i princip är klart) samt en del "kosmetika" för att göra själva anförandet bra.
3) Stockholm Marathon, under fyra timmar gäller, både pengar och ära står på spel! Fördelen med denna träning är att den inte tar något från de övriga projekten, snarare ger den, man får mer ork, självkänsla och inspiration!
4) En skrivelse, denna skrivelse kan komma att påverka min ekonomi ganska påtagligt, denna skrivelse måste vara perfekt, den måste slipas intill fullkomlig perfektion!
5) Konserten med kören, en massa stycken måste nötas in, detta kräver förutom sångövningar även en del arbete framför datorn då jag tar hjälp av denna för att lära mig musiken.

Så att nu vet ni - bloggen tar jag mig tid för... ibland... nu måste jag fortsätta med projekten!

9 kommentarer:

Chokladbiten sa...

Jag beundrar dig när det gäller ditt arbete med din mamma och du vet vart jag finns om du behöver prata.

Karriären är tyvärr ett ständigt projekt för många av oss i det här samhället och du är inte ensam.

Jag önskar dig lycka till med löpningen och själv skulle jag aldrig springa ett lopp igen någonsin.

Körsång är kul men det är inte kul när fritidsintressen blir ett krav eller ett måste heller.

Jag kikar in här och fortsätter att följa dig på vägen med allt du företar dig och skriver på bloggen.

Mikael sa...

Tack lilla godsaken... :)

Jo, det är rätt mycket "shit" just nu, men det känns bra... ibland när jag springer så tänker jag, f**n alltså, det går inte att stoppa mig nu - jag har för hög fart! Förr eller senare kommer saker och ting gå utför, det kommer motgångar, sorger och en massa jobbigt, därför ska jagf krama ur allt som går av det här underbara flytet jag upplever nu! Det är kul att du tittar in, nu ska jag ska ta och titta lite på dig... :)

Puman sa...

Stockholm Marathon och Puman går inte ihop. Det är 4 timmar pain typ. Men jag hoppas det går bra för dig.

Anonym sa...

Ett gott råd bara - överarbeta inte din powerpointpresentation för mycket. Keep it clean and simple. Det ger mest effekt. Du anar inte hur snabbt man förlorar intresset för en presentation med animerade powerpoint presentationer där själva meningen med föredraget försvinner bakom massor med bullets och övergångsanimationer... Clean and simple. Flytta fokus från presentationsduken till dig. Och deltagarna.

Du fixar det! :-)

Marathon? Fy för den lede. Men jag applåderar dig som ställer upp i tävlingen, jag har inte samma envisa drivkraft. 4 timmar? Nä. Då sitter jag hellre på uteserveringen och dricker gott medan ni springer förbi ;-) Ska nog beställa SMS-uppdatering...

Mikael sa...

Tack SL! Jo, en god idé, jag försöker ha med en del humoristiska poänger och "chockeffekter", men Powerpount kan jag för dåligt för att ens kunna göra en massa grafisk kosmetika - kanske tur det ifall jag skulle få dumma idéer... :) Coola "Oneliners", en sång, lagom krävande interaktion med deltagarna och tre mycket korta filmsnuttar blir det, alltsammans perfekt avvägt och upphängt på en tråd som är så j-vla röd att man kan bländas av den!

Marathon ska bli kul, värken är okej, så länge den koncentreras till en eftermiddag om året så kan man flina åt den! Det är ju så otroligt skönt att komma i mål också! :)

Beträffande smärta så infinner den sig först under sista timmen, sedan fortsätter den hela vägen till dess att man lägger sig i sängen, dagen efter så tar m,an sig runt i lägenheten, mellan köket för ostmackor och datorn för lite tröstunderhållning, detta går... ...hjälpligt.

Vad gött alltså!

Anonym sa...

Låter väääldigt lockande med marathon nu när du beskriv svietran efteråt... ;-)

Röda trådar är bra, det uppskattas alltid av åhörare, och än mer av beslutsfattare - men sång låter som ett helt oprövat grepp! Har iaf inte jag varit med om hittils på alla föredragningar jag varit på genom åren... Spännande! :-)

Anonym sa...

Oj Stockholm Maraton!! Damn! Och jag som trodde att JAG var duktig med min träning haha!!.. Ligger ju inte ens i närheten. Skulle aldrig palla ett maratin. Men jag hejar på dig! :D

Mikael sa...

Hmmm... det är rätt lugnt, man behöver inte vara så vältränad för att klara loppet, bara prettofia-Malin Ewerlöv som säger det för att verka överlägsen, det är lugnt, kutar man 1 mil på dryga timmen (egentligen kan det säkert ta 1,10...) så ska det funka, det handlar om viljka och att övervinna smärtan, jag säger det, värken i fötter och knän är ljusår värre än att man blir anfådd!

Zyon sa...

Och med din senaste kommentar om att smärtan är värre än den dåliga kondisen så vet jag att jag garanterat aldrig ska ställa upp på något sånt. Hoppas det går bra för dig! :)