måndag, juni 18, 2007

Norgeblogg

Nu står bilen precis på gränsen mellan Sverige och Norge, har ätit lunch och memorerat motormännens resetips för N. Over and outorge. Lite läskigt, dyrt, dryga trafikpoliser, förbud mot det mesta... vet inte om jag verkligen vågar åka in i denna "sista onmedtagen kyckling med potatissallad, billigare, men tveksamt om det var mysigare. Svenska nätet funkar här, men jag vet inte om jag har lust att koppla upp mig genom 3's norska gästnät, kan bli dyrt, antingen "lånar" jag ett trådlöst nät, eller så blir det ingen blogg ikväll. Passade just på att ha ett litet videosamtal via bärbara + mobil med en kompis på MSN, funkade kanon, lite ryckigt, men koolt som f@n! Jag har bestämt mig för att tänka positivt nu, det är semester, det är trevliga norskor som gäller, inte tjuriga norska trafikpoliser - håller jag bara ryggen fri så... jag har med mig lite mer vin in i landet än vad som är tillåtet, men annars så är det nog lugnt. Läser ni detta idag så kan ni väl hålla tumarna för att jag: 1) hittar en norsk uttagsautomat som grejar maestrokort eller 2) att någon vänlig norrbagge till campingplatsvakt accepterar 150 svenska... vi märker, annars så är det lagligt att övernatta i bilen i detta land där just nu bara mina knän befinner sig i ca. 2 minuter till. Over and out!

3 kommentarer:

Zyon sa...

Låter ju hur skoj som helst. Hoppas att du får det bra!

Cliff Hanger sa...

Jag håller tummarna! Rocka loss ordentligt i Norge nu och ruska om norrbaggarna och norskorna!

Anonym sa...

Jag har alltid haft en oerhörd dragning till Norge och jag vet inte varför.

Det låter trevligt att få åka land och rike runt och jag hoppas att du får det skoj.