fredag, juni 01, 2007

Föredraget...

...kunde knappast ha börjat sämre, Hade tre filmklipp i föredraget - viktiga sådana: start (smakfull och rolig), "mittbudskap" (eggande och engagerande) och det VIKTIGA slutet (vackert, symboliskt, pedagogiskt och rörande). Mina filmer kunde inte spela på datorn som skulle köra pp-presentationen, de fem toppcheferna inom logistik skrivade på sig, jag tänkte att "nu ballar jag ur"... jobbigt... jag ballade inte ur, blev inte röd, jag låtsades som att jag tog det med en axelryckning, förklarade vad jag ville få sagt med varje film och körde föredraget enligt plan. Jag fick bra och relevanta frågor som jag svarade på mycket sakligt, där jag lade in små humoristiska poänger fick jag omedelbart gensvar med tysta skrattsalvor bland åhörarna, mina genomtänkta "oneliners" fick bestämda, tysta nickar i medgivande bland åhörarna, mycket kallprat som jag resolut och underhållande fyllde i med hjälp av min kunskap och min förmåga att tala på ett underhållande sätt. Föredraget drog 22 minuter över tiden (chefernas lunch) - ingen bröt, hungriga magar ställde inga fler frågor och föredragets frågestund dog naturligt. Platschefen ställer gärna upp som referens om jag vill hålla föredrag på huvudkontoret, regionchefen kallade mitt föredrag för: "lysande föredragning, både innehållsmässigt och som presentation. Ditt engagemang syns verkligen" det tolkar jag som bra, nu ska jag bara använda min skatteåterbäring till att köpa en bärbar så jag vet att mina filmer alltid spelar...

Super: Spetsad jordgubbsshake: mycket rom, massor med grädde, rejält med Ben & Jerrys, jordgubbar, mjölk, socker... that's it! Prova när du får, du lär inte bli besviken, i England har de Rättvisemärkt rom, dags för lite privatimport...

Imorgon är det röj i Täby centrum när jag ska svara på frågor om Rättvisemäkt på scen och hålla vår fana högt i övrigt, sedan blir det röj på Kvarnen, jag har att fira, jag tänker INTE nöja mig med 3/4 denna gång! Kunken: Kvarnen är oslagbart! hade varit ute typ... 50 gånger innan - inte ens i närheten, av 5 gånger på Kvarnen har det varit hårsmån ifrån 4...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med Superquinann i föregående kommentar: Spetsad jordgubbsshake?!?

Hmm.. Ovanligt. Mycket ovanligt...

Babushka sa...

Och var det inte jag som tog med dig till Kvarnen första gången?

Kvarnen är utan konkurrens det bästa raggningstället. Kanske inte trevligast men lättast ;-)

Sen finns det ju alltid en mängd trevliga bajare där.

Superquinnan sa...

Tack! Det där skall jag komma ihåg till nästa sommar då :-) Jag har just nu B&J`s förbud men kör smoothise ist. Men rom.. OOOh så gott... Sen alltså..

Mikael sa...

Japp! Riktigt gott och... gott, inte sliskigt, bara som en riktigt lyxig milkshake!

Matt sa...

Fan så pass. Måste gå in dit snart då.