lördag, mars 31, 2007

Frukost - svar på kommentarer.

Ja, jag har länge ätit vuxenvälling - pulver som man blandar med vatten, detta är dyrt, oekologiskt och Nestlé har monopol i Sverige på denna marknad. Därför ska jag från och med denna helg tillgaa min egen, ekologiska välling med produkter från Saltå Kvarn, det blir billigare och är bättre på alla sätt, bortsett från att det tar längre tid att tillaga...

Välling är det enda som funkar för mig, klarar inte av att äta något på morgonen, välling är en fullgod frukost som man dricker! Så, det blir nog ingen ändring, bortsett från någon helg då jag kanske äter nyponsoppa med glass till frukost.

5 kommentarer:

Zyon sa...

Jag kan inte heller få i mig en massa smörgåsar och annat på morgonen, men däremot kan jag åka till jobbet på tom mage, jobba någon timme och sedan gå och äta en mäkta god frukost i matsalen. Dyrt, ja, men mycket enkelt.

den blyga sa...

Jag är en Morgonmänniska. För mig är Frukosten dagens VIKTIGASTE måltid.
Samtidigt har jag lätt för att lägga på hullet - något som blir svårare att bekämpa för varje år som går...

Sedan är jag, av andra orsaker dock, också inne på att det ska vara naturligt och billigt "value for money"
Här kommer havregrynsgröten ju in...
Vi har egna äpplen i trädgården.
I min blogg från 10 september 2006 kan du se hur jag preparerar dem. Sedan äter jag denna äppelkompott till gröten. Billigt och ekologiskt!

den blyga sa...

12 september var det ju!
Och där var inte "kompotten" utan smulpajen.

Nåväl:
Man tar klyftor från 4-5 äpplen, tinar dem något, kör dem i mikron 7-8 min et voilà äppelkompott.
Jag tillsätter inget socker

Cliff Hanger sa...

Jag måste alltid äta frukost. Även om jag börjar jobba 04.43 (som tur är har jag inte sådana arbetstider nu). Annars blir jag hungrig.

Nyponsoppa med glass - ah, nostalgi!

Anonym sa...

Välling???!

Sade du välling? Hmm... Skulle jag nog aldrig få för mig att ens försöka dricka. men vi har ju alla olika smak ;-) Saltå Kvarn har iaf goda torkade fikon! :-)

Glad påsk på dig!