onsdag, mars 21, 2007

Nyhetens behag?

Idag fick jag äntligen ut något av att jag faktiskt blev godkänd på höglyftarprovet förrförra fredagen. Jag fyllde på och denna arbetsuppgift ger strax över tio kronor mer per timme än vad mina "vanliga" sysslor ger, får jag "fylla på" mycket så kan det bli 1200:- mer i månaden när skatten är dragen. Sist men inte minst så är det betydligt roligare att fylla på, man har en "servicefunktion" och man känner verkligen att andras jobb är beroende av att jag sköter mitt - jag gillar att vara en "kugge" och att känna det!

Annars händer inte särskilt mycket nytt, söker jobb i den takt de kommer in till platsbanken, förr eller senare måste jag ju iallafall bli kallad till en intervju! Utöver detta så kämpar jag på med repetoaren till konserten med min kör som går av stapeln nu nästa fredag, det är mycket... sedan självklart allt annat som bara måste "flyta på" matlåda, diska, städa, damma, måla köket, stämma om pianot, hinna in på banken före klockan tre, häpp, häpp, häpp! :)

Nu till helgen är det dags för ett första "långpass" tror jag, löpning talar vi om då, den tredje juni är det ju dags!

7 kommentarer:

Bubblan sa...

Lycka till med jobbsökandet och jag hoppas att du slipper leta över 2 år som en annan har fått göra.

Andreas sa...

fyra timmar... mmm...

Mikael sa...

Piece of cake....

den blyga sa...

NU går vi mot ljusare tider!
Jag skickar Dig en blomma, gissa vilken!

Zyon sa...

1200 kr efter skatt och 10 kr skillnad i timmen före skatt? Det skulle då betyda att du istället för plock på heltid går till påfyllning på nästan heltid (150 timmar per månad), vilket jag inte tror att många alls på FC-sidan har. Och du som nybliven påfyllare ligger förmodligen inte först på den listan, utan där ligger nog de som har rehab-fall eller de som slickar riktigt bra.

Däremot vill jag gratulera till höglyftarkortet, och du - var inte så hård mot dig själv. Efter bara ett par dagar är det orimligt att få för sig att man ska vara lika bra som "eliten". Ge det några veckor eller månader, det är faktiskt det som behövs för att inte bara få in rutinen, utan också känslan, som är minst lika viktig för att köra effektivt. Dessutom är det säkerheten som ska gå först inte prestationen.

Superquinnan sa...

förut sprang jag massor men det är slut på det nu.. saknar det massor! men jag kan ta fram känslan och bilden i huvudet och ge mig ut på en mil då och då som avkoppling...

Mikael sa...

Bubblan: Det kan dröja... men hoppet är ju det sista som överger en...

Blyga: Tack för dina bilder och din omtanke, betyder mycket en kall vårdag som denna.

Björne: "Jag kör dricka!" :) Mmmm... jag är urkass på att plocka och slickar röv som få så det blir nog mycket påfyllning för min del! gjorde 51 pallar i torsdags och troligtvis en del fler i fredags! Nästa vecka fyller jag på i middagsrummet! Kör du expedition så lär vi ses! TRuckar du in kanske vi också ses...

Mingel: (kallar dig inte singel... :) ) Jag har ju ett vad om 500 pix med Andreas, jag måste kuta Marathon på under 4 timmar... så, ja, det är dags! Det finns mycket fin löpning som man kan tänka tillbaka på, minns när jag sprang utmed kusten i lumpen, det var höst, vinden tjöt och piskade upp vågorna mot stranden, det regnade och man fick en känsla av dramatik i löpningen, man tänkte en massa häftiga saker som med hjälp av endorfinerna var glada tankar. När man var klar kom man till en varm bastu... Mmmm....