tisdag, februari 13, 2007

Jävla mainstream...

Har lyssnat på en bok i P1 nu när jag åkt till jobbet den senaste veckan, som signaturmelodi till detta program spelar de en låt som heter: "Flying home on a wing and a prayer". Den är bra, svängig, gammaldags, originell, jag vill ha den låten! Problemet är att... Inga musiksajter på nätet tillhandahåller den, att prova "The pirate bay" eller likannde skit gör jag inte, den kommer inte att finnas där heller, de enda som de där likriktade jävlarna lägger upp på sina sajter är en massa Metallicaskit och annan jävla bajsmusik utan karaktär! Vad är meningen, ska viu tvingas in i en viss kulturfåra bara för att vi inte ska bli för "egna" och därmed kanske ett hot mot patriarkatet??? Okej alla makthavare, när ska ni lägga ner P1 och P2 då? Utbildningsradion, farliga grejer... bort me't... va?

Far åt helvete - en sak säger jag bara, jag SKA ha den där låten!

4 kommentarer:

Bubblan sa...

Jag håller fullständigt med dig och tack för ett bra inlägg..

Andreas sa...

Jag undrar om det inte är titelmusiken till "Greatest American Hero", en gammal tv-serie...

Jag tycker i sånt fall att det låter som något som passar dig så jag mailade över den...

Zyon sa...

Oj. Jag rotade också fram den innan jag såg Andreas inlägg. Nåväl, nu fick du dubbelt upp.

Mikael sa...

Tack ni båda, tyvärrr är det inte den låten jag söker... den heter "Coming home on a rainbow" inte "Flying home on a rainbow", stycket är från andra världskriget och man hör det på framförandet... Äh, jag får söka på CD-skivehandlare...