tisdag, februari 20, 2007

Timmerstockar

Nu har jag ikväll och imorgon kväll på mig att skriva den där uppsatsen, jag har gjort en del, men en del återstår, det är inte svårt, i förmiddags skrev jag nästan en sida på några minuter, det handlar om det där studentdilemmat att när man skriver uppsats är allting - precis ALLT viktigare än uppsatsen, inklusive att se gamla inspelade avsnitt av Falcon Crest... , när det är 45 minuter kvar till deadline och nästan allt är kvar så lägger man sig och gnyr, sedan studsar man upp och skriver klart skiten... men just nu är uppsatsen en timmerstock som ligger i vägen för min glidande framåt i livet, en annan timmerstock är årsräkningen, jag ska lämmna in en redovisning till Överförmyndarnämnden över mina förehavanden i mitt godmansskap för mamma. Nu har jag äntligen alla papper jag behöver, jag ska bara skriva ner lite saker angående vissa placeringar och posta det hela, men detta efter att uppsatsen är klar... Så med lite symbolik så tar jag nu fram min yxa, modell större och tar itu med dessa stockar, sedan kan jag i lugn och ro skriva mysiga blogginlägg igen!

På återhörande!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, Falcon Crest?!??! Du är ju för skön! :-) Men jag vet precis hur du menar.

Soderbona sa...

Nu har jag läst hela historien om din pappa.

Det var fint skrivet och jag tycker att du vördar din pappas minne väl. Han verkar ha överfört en hel del positiva värderingar och jag tror att du är en god människa som värnar om dina medmänniskor. Var stolt över ditt ursprung, även om det fanns en del ledsamma händelser, det gjorde det mellan min pappa och mig också, så förtar inte det positiva som ni upplevt tillsammans. Det är viktigt att inte glömma bort det.

Ta hand om dig!

Flickan från kransen sa...

Mitt största problem med att skriva såna här kommentarer är att jag inte riktigt vet var jag ska placera dem. I min blogg eller in den andra personens blogg?! Nu skriver jag lite i båda. Angående timmerstockar så gör du kanske rätt i att inte fråga just nu...jag har en del som är väldigt likt ditt student-dilemma och sen lite annat. Försöker hugga men har lite svårt att hitta den där stora yxan. Känns lite som jag har ett stort berg framför mig. Det jag vill uppnå finns på andra sidan och jag borde börja gå för att komma fram men jag står bara och tittar på det stora berget...jag tror jag är lite trött i fötterna.

Och angående körsång så söker de basar och tenorer i min nya kör. Vet inte alls vad du är ute efter men de har en hemsida www.cantare.net Jag är ju helt ny så jag vet inte så mycket mer än vad som står där än men det verkar bra hittills!

Mikael sa...

Nu har jag sett klart Falcon Crest, pappa vilar tryggt i mitt minne och alla ni bloggvänner likaså.

Jag önskar att jag kunde ge dig en sådan där supermaskin som borrar sig igenom berg, men annars så ja... tids nog får du kraft i fötterna och kan ta dig över berget, smörj in dem med lite kvällsfika, lite lyxiga frukostar och annat kul, sedan ska världen få se tjejen som tog sig över problembergens svar på Anderna, utan att knappt ens behöva stanna för att ta rast!