lördag, februari 10, 2007

Shopping

Idag var det fredagshandling efter jobbet på vägen hem - som alla andra fredagar, men ändå inte... visserligen brukar jag inte handla som andra, men idag så tog jag i lite och köpte sju enlitersförpackningar med Rättvisemärkt juice, lika bra att visa att efterfrågan är stor. Idag sålde COOP-Forum Bromma ut reklamfinansierad (!!!) mjölk, priset var 1 (!!!) öre för 1,5 liter, jag plockade på mig sju förpackningar varav jag ställt in fyra i frysen. Jag använder "Shop express" vilket innebär att man själv scannar in alla varor och sedan bara lämnar apparaten man scannar med till kassören, de får sedan lite på att man inte stoppat ner mer i kassarna än vad man scannat in (ibland utför de stickkontroller) idag ville jag vara lite lustig (gast i efterhand var det nog ganska dumt) först packade jag min ryggsäck som jag hade på ryggen full med mjölk och juice, sedan hade jag en del varor i en varukorg, sist stoppade jag halvt utmanande en (inscannad) chokladkaka i fickan halvt utstickande och gick till kassan. Väl där så påpekade jag det utmanande i att ha en chokladkaka halvt utstickande ur jackfickan... stackaren... hon såg villrådig ut, hon tittade på min ryggsäck och sa motvilligt och mycket svagt: "jo, skulle jag kunna få titta vad du har i din ryggsäck" glatt satte jag fram alla mina mjölk- och juicepaket i en rad framför henne.

I efterhand så inser jag att det för mig visserligen bara var ett skojigt sätt att avsluta fredagen på, för henne kanske det var riktigt jobbigt, det kanske knöt sig i magen på stackaren, trots allt så är ju kassörska ett ganska utsatt yrke, jag får nog tänka på det och i fortsättningen hitta på andra sätt att roa mig.

6 kommentarer:

Zyon sa...

Kanske lite onödigt att provocera på det sättet, men det känns ju som att du kom på det själv också. Trevlig helg, Micke!

Bubblan sa...

Du var åtminstone ärlig och det är väl en bra början?! ;).

Anonym sa...

Mycket juicedrickande nu? ;-)

Mikael sa...

En halv liter per dag, på så sätt blir jag tvungen att köpa mer juice om två veckor igen! :)

den blyga sa...

Jag tackar för kommentaren på min blogg 13/2.
TV-tittande på Anja och Co har tagit så mycket tid att jag inte riktigt hängt med. Men nu knyter jag an, och tar det kronologiskt.

Som gammal husmor (firar guldbröllop i mars i år) är min främsta reaktion på denna blogg:
Kan man FRYSA mjölk?
Jag vet att man kan frysa vispgrädde, men upptinad duger den bara till sås och liknande, vispförmågan har gått förlorad.

Mikael sa...

Jag är student... eller har varit, jag är inte kräsen, jag dricker all sorts blaskig mjölk... :)