onsdag, november 08, 2006

Angående armbågarna

Jag tror att jag började lite vaga resonemang när jag skrev om de vassa armbågarna - om jag inte gjort detta tydligt så: jag menar inte att bara personer med vassa armbågar vill ha sex och framgång och att dessa två därför skulle vara något dåligt - alltså, vem fan vill inte ha sex och framgång? Det jag menade var att jag tror att personer med vassa armbågar lyckas få detta oftare eftersom de liksom "slår sig fram" i livet, de som står ivägen får en armbåge i nyllet. De känner heller ingen skuld och kan därmed även ljuga eller på andra sätt bete sig omoraliskt, jag tror verkligen att det är lättare att få framgång och sex om man kan ljuga och bete sig omoraliskt obehindrat utan något jobbigt samvete som hindrar en.

Jag tror även att någon undrade om jag såg ner på företagsamhet... det gör jag alltså INTE, tvärtom, det var det jag menade med att böja på armbågarna (istället för att slå sig fram med dem på andras bekostnad). Att vara driftig har givetvis ingenting med mitt tidigare resonemang om framgång och sex att göra, även om jag nog tror att driftiga personer har lättare för dessa två saker.

Det där med kärlek då, möjligtvis får jag omvärdera det jag skrev tidigare, en med vassa armbågar får kanske inte mer kärlek, det kanske är med någon slags sjuk beundran för dessa personer som vissa känner.

Slutligen Emma: jag är nog tacksam att du har hälsosamt vassa armbågar ändå som du använder i det godas tjänst, motvilligt måste jag erkänna att vissa personers lagom vassa armbågar kanske kan behövas ibland, annars skulle väl världen förmodligen styras av psykopater i ännu större utsträckning än den redan gör.

Inga kommentarer: