måndag, november 20, 2006

Övertid och måndagslyx

500:- extra den 25'e nästa månad... bara för lite... offrad tid när jag jobbat istället för att vara ledig. På jobbet idag kom en person som ska kontrollera att vi gör vårt jobb... (!!!) fram till mig, hjärtat hoppade till ett par gånger på mig, vad är det nu jag har gjort för fel tänkte jag. Han hade dock ingenting att klaga på utan ville bara kallprata lite, han ställde den dummaste frågan för i år tror jag: "Om två personer åker tillbaks i tiden med varsin walkie talkie till 1500-talet, skulle de då kunna prata med varandra i dessa?" Jag trodde att han drev med mig! Om de är anpassade till varandra med frekvens och allting så är det ju självklart att de skulle gå att använda 500 år tillbaka i tiden, frågan var ju i sig ganska... jag menar att han inte kunde räkna ut det själv, och ändå är det HAN som ska kontrollera MIG!

Efter en tolvtimmarsdag så kom jag slutligen hem igen, ingen övertid imorgon, firade detta med att ta en lite lyxigare kvällssmörgås med makrill, så förbaskat gott! Jag njöt av varenda tugga, kände lite ångest när jag tänkte på att makrillen kostade, men... man får se det så här: en burk kostar 10 kronor, idag tjänade jag 500 kronor extra, det blir 50 burkar makrill! Man kanske inte ska oroa sig så mycket över småsaker trots allt.

Precis vad man kan behöva ibland!

En sak som jag funderade över idag är de irriterande slarvfel jag gör när jag bloggar, har läst igenom en del av det jag skrivit och vad jag minns så har jag bannat mig själv över både stavfel och syftningsfel, irriterande! En del som besöker bloggen för första gången kanske blir avskräckta...

Imorgon är det pianospelning som gäller på förmiddagen innan jobbet, jag tror att det är dags att sova nu så att jag kan optimera inlärningen!

3 kommentarer:

Andreas sa...

Du behöver fortfarande fixa till länken i "bilfront-inlägget" annars syns inte din profil och hela sidan är uppfuckad...

Zyon sa...

Ang. stavning: I Mozilla Firefox finns det en inbyggd stavningskoll (man laddar ner olika språktillägg). Det ser ut ungefär som i Word, felstavade eller oigenkännda ord understryks med en röd linje. Kanske något för dig?

Andreas sa...

Ett annat tillägg angående stavning...

Blogger har ett tillägg till Word, så du kan skriva och publicera och redigera alla inlägg direkt där, och då har du definitivt en stavningskontroll.

Inte behöver du byta webb-läsare heller om du inte vill...

Blogger for Word