fredag, november 24, 2006

Juletider och en j*vla mandel

Idag storhandlade jag för 650 spänn, saffran, inlagd gurka, en massa annat som kan vara bra till julen och... nötter: hasselnötter, valnötter och mandlar. När jag kom hem så ville jag prova min nyinköpta nötknäppare, för att börja det hela med en liten utmaning så började jag med en mandel... mandeljäveln ville inte gä sönder, jag bytte håll och trixade och tog i... allt vad jag hade och vad tror ni händer då?

ja, ni ser rätt, mandeljäveln pajade min nötknäppare för 50 spänn! Nu behöver jag en ny... en jävligt hård en...


I övrigt så börjar startskottet för julemys nu, jag ska baka saffransbullar i helgen och göra glögg, en alkoholfri för vardagarna och en vinglögg för helgerna. Jag måste städa och feja lite också, nästa helg ska alla julsaker upp, juldukar på...

Annars flyter saker och ting på.

1 kommentar:

Zyon sa...

Direkt tänker jag på gamla hederliga "Far, jag kan inte få upp min kokosnöt". Har du provat med hammare och spik? Povel provade iaf.

Näe, skämt åsido. Åk tillbaka till butiken där du köpte nötknäpparen och kräv pengarna tillbaka. Kolla efter andra modeller, kanske i någon annan butik?

Och slutligen: Prova inte nötknäpparen på någons kulor, särskilt inte på en fotbollsspelares kulor. :)