fredag, november 10, 2006

Bira, bira bira!

Ikväll är det fest, det bestämdes tack vare ett SMS jag fick för 10 minuter sedan, innan dess kände jag för att dö i princip. Alltså, uppsatsen jag skickade in var tamejfan det sämsta jag skrivit sedan jag gick på dagis, jag visste att jag skulle få U, det enda jag funderade över var om de ville jag skulle skriva om hela skiten eller om jag skulle kunna komplettera... väntade på domen som skulle komma idag. Idag då, började tidigt, hade sovit för lite, på morgonmötet meddelade min arbetsledare att jag jobbat för långsamt (vi har datorer som räknar ut sådant) jag har aldrig gjort det tidigare och eftersom jag är provanställd så blev jag lite spak, jag VET att jag kan göra mycket mer egentligen än vad som krävs, jag vet att detta till stor del berodde på en fotskada samt lite bekymmer privat som gjort att jag fikat mycket, jag VET att jag kan klara resterande månader utan problem, men det kändes ändå... jobbbigt... riktigt jobbigt, jag vet nämligen att jag BEHÖVER det här jobbet för att kunna försörja mig med de utgifter jag har, A-kassa räcker inte. Körde på resten av degen typ dubbelt så fort som man behövde, hoppas att jag kan hålla upp det tempot då det kan leda till klirr i kassan då vi går på ackord.

Efter jobbet så skulle jag till kvällskursen och få min dom, men innan det så åkte jag till mamma, dels för att ge henne en vinterjacka, men jag ville stanna en stund också, tiden gick och tillslut så hade klockan blivit så mycket att det inte var någon idé att åka till kursen - värdelöst, dels ville jag få tillbaka min uppgift och dels ville jag lära mig något, det är ju trots allt därför jag offrar hela mitt roliga liv på den. På vägen hem tänkte jag mörka tankar, bl.a. om ekonomin som inte heller är den bästa just nu, bränslemätaren gick neråt fortare än jag hade tänkt mig och... ja det kändes mörkt.

Sedan skickade en kursare ett meddelande att hon hade tagit min uppsats, jag svarade och frågade med hur stor marginal jag hade blivit kuggad - jag fick G(-)! På de absolut sämsta jag skrivit, som jag lagt ner en dryg halvtimme eller något på! Jag är FÄRDIG med uppgiften, jag slipper ha något tungt i bagaget när jag ger mig på nya utmaningar! Plötsligt känns allting mycket bättre, jobbet fixar jag, ekonomin likaså, jag ska bara kämpa vidare, men först: öl!

4 kommentarer:

Andreas sa...

Du ser, man tjänar inget på alla pissiga deprimerande tankar man har hela tiden...

Andreas sa...

Förresten, det var nog den roligaste bilden på dig jag sett nånsin =)

Babushka sa...

HAHAHAAA, bilden är ju helt oslagbar!!

Zyon sa...

Bilden är äkta Micke. Ingen kan kopiera Micke. :)