lördag, november 18, 2006

Det där med egna varumärken dårå...

Jag skrev om en sak som jag ville chocka er med, vet inte om det är en knallsensation, men ganska ballt tycker jag att det är. Det har ju talats en del om butikernas egna varumärken, om de är bra, om de sänker priserna, om de minskar eller ökar mångfalden i butikerna mm. jag anser att COOP nu har börjat spela i en egen division - de har nu kondomer under det egna varumärket "coop"

Detta är "ribbed" de finns även i "anatomisk naturell" utförande

Jag såg det egentligen redan förra måndagen då jag plockade detta till en butik, fast eftersom det inte fanns i hyllorna då så ville jag inte "röja" företagshemligheten, fast nu är det ju ingen hemlighet längre... jag undrar så smått om det handlar om profil eller profit? Jag menar vill de profilera sig som ett livsmedelsföretag som ger kunderna det de vill ha oavsett om det rör sig om småkakor, grönsaker, läsk eller "Drajdandrajdan"? Eller är det helt enkelt så att det är god vinstmarginal på dessa gummitingestar? Jag trodde (eller hoppades iallafall) att det även skulle stå "coop" på själva plasthöljet som omsluter varje kondom, men det gjorde det inte... däremot är jag helt övertygad om att det står "coop" i relief i gummit på varje kondom! :) Jag återkommer efter produkttest...

När jag skriver detta så kokar rotsakerna och potatisen som bäst i denna veckas sats med rotmos, jag hade för lite potatis hemma, men hittade potatismospulver i ett skåp, det går nog att mickla lite med det för att få rätt mängd potatis. Usch, jag har ont i magen denna gång jag gör rotmos också, dock inte p.g.a. alkoholintag som förra gången utan snarare på att jag satt i mig 200g choklad och 1,5 liter läsk på lite drygt en timme... nu väntar jag bara på att bli "Cornholio"!

När sockerkicken lagt sig för vi se, först då kommer jag nog klara av att skriva nästa inlägg, på återhörande...

2 kommentarer:

Andreas sa...

Drajdandrajdan? =)

Zyon sa...

Jag står fast vid min kanske aningens bångstyriga åsikt att ingen vill dra på sig ett stycke Coop på utväxten. Jag blir i alla fall inte ett minsta dugg upphetsad av den tanken. Nog med att jag jobbar åt dem, men att använda deras eget preventivmedel?

Ok, det finns en massa andra märken än RFSU:s egna kådisar, men .. Coop, liksom? Jaja, bra ifall de kostar mindre än vanliga gummin - det främjar ju säker sex, så jag ska väl inte egentligen motarbeta idén. Hoppas att fler skyddar sig tack vare Coop:s initiativ.