måndag, november 06, 2006

Hektisk morgon och färdigtrimmat

En massa samtal i morse, angående bilen, mamma (som jag är god man för), till råga p+å allt kom jag upp sent, men var ändå trött, detta beroende på att jag gick och lade mig alldeles för sent igår. Bilen verkade enligt verkstaden bara ha fått någon tillfällig "förvirring" och de tyckte inte att jag skulle oroa mig.

Iväg mot jobbet då, för att spara pengar så har jag exprimenterat lite för att se vilken väg som är billigast att ta, närmast och lite bränsleförbrukning m.a.o. jag har trimmat och trimmat och nu har jag så hittat den optimala vägen och jag har dessutom "övat in" en "optimal körstil" för den vägen, nu blir det: 8,6 mil * 0,6 l/mil istället för: 10,0 mil * 0,8 l/mil - kör man 21 dagar per månad så blir det en del pengar..., närmare bestämt 626 kronor med dagens bränslepriser! Visst det innebär att få ligga och trycka bakom en långtradare på motorvägen - so what? Jag kan ha mer kul med 626 kronor än med 120km/h istället för 85-90 km/h på motorvägen! Sedan kan man ju tänka på miljön också samt vår framtida försörjning, varken bensin, diesel, rapsbränsle eller etanol regnar ju från himlen, även om etanol och rapsbränsle i princip kan nyproduceras så länge solen lyser...

Jag såg en sak på jobbet idag - någonting spännande, men det får ni veta mer om en annan gång när jag har bra bilder på fenomenet - jag vill chocka er!

Slutligen för idag: Det verkar som om Daniel Ortega vinner valet! Heja, heja! Sorry Yankee! :)

Inga kommentarer: