lördag, november 04, 2006

Rotmos 1

Nästa vecka är rotmosvecka, jag ska äta rotmos med köttkorv från måndag till torsdag - minst, kanske fredag också, om jag inte äter omelett med prinskorv då, men jag har inga ägg så det går nog inte. Började ikväll efter att jag ätit middag med en god vän som dessutom varit mammas pojkvän, sedan jag kom hem har jag skalat och skurit kålrot, morötter och potatis, imorgon blir det kok på det hela, köttkorven har jag inte gjort själv på egna slaktade djur från gården - som jag inte har då jag bor i lägenhet i en betongförort till Stockholm, den är inhandlad från COOP Forum i Kungsängen - himla trevlig butik! Hurtsomhelst gruvar jag mig lite inför koket på rotsakerna, grytan jag har verkar liksom inte riktigt räcka till - ujja, hur ska det gå? TRor att jag ska kolla med detsamma, kommer nog inte somna annars...

Kan det bli något av detta?

...be patient, cooking in progress...

Inga kommentarer: