fredag, november 03, 2006

Fett och sommardäck

Har varit och handlat fett idag, margarinet hade tagit slut så jag behövde köpa nytt, vidare börjar händerna torka på grund av vädret så jag behövde handkräm, har inte tittat på förpackningen, men det finns säkert en del fett där med... ...fett är lite ballt faktiskt, finns i huden för att vi inte ska frysa, skyddar, konserverar, är en bra källa till energi, gör maten god, fast det måste ju förstås intas med måtta...


En annan sak som har med fett att göra är det där med däck, de är ju gjorda på olja och det är ju fett...? Var mitt i trafikkaoset i onsdags - med sommardäck, tur att det var bra sommardäck och att jag har framhjulsdrift, ABS och antisladd annars hade jag nog fått problem, såg en del andra som hade problem utmed vägen, ja det roliga med oss svenskar är att vi är så förutsägbara, vi åker i diket med våra sommardäck när den första snön kommer, panikbyter till dubbdäck lagom tills denna snö har smält bort, kör med dessa i tätort där det är barmark fram tills 20'e december och river upp vägbanan och skapar en massa miljö- och hälsoproblem, samtidigt som vi skyller allt på myndigheter, alltså jag är likadan själv, men ändå, visst är det bra lustigt? Jag har dock inte bytt ännu, de faktorer jag nämnt plus den viktiga faktorn att jag tar det väldigt försiktigt gör att jag väntar ett tag till. Nej, jag anser inte heller att det är jag som riskerar barns liv, jag räddar liv genom att inte dra upp en massa partiklar ur vägbanan , det är de som gör som idioter - med eller utan vinterdäck som riskerar era barns liv!

Imorgon ska jag köra lite "särskild vård" av bilen på andra sätt än däcksbyte, säkert en del fett inblandat där också...

1 kommentar:

Babushka sa...

Eller som amerikanerna säger:
YO PHAT!