fredag, november 17, 2006

Bilfront

Okej, jag kör med min bil ganska mycket, i nuläget ca. 9 mil varje vardag, men jag vill ändå passa på att tillkännage mitt hatobjekt #1 i samma inlägg som jag nämner detta, det jag avskyr mest är: Bilfront! Jag vet egentligen inte vad de är, troligen någon förening eller något, de kallar sig för folkorganisation och en massa andra saker som ska ge uppfattningen att de står bakom "vanligt, hårt arbetande folk". Nu till vad de är: en intresseorganisation för män 50+ som anser att de har rätt att förbruka alla fossila bränslen som finns när de puttrar runt i sina golfar och Peugeoter från 70-80- talet eftersom de ändå inte kommer att leva den dagen de tar slut - ansvarstagande va? De har utsett organisationen "Gröna bilister" till en av bilismens värsta fiender för att de... ja, varför var det nu egentligen... jo, de vill till viss mån begränsa bilismen för att göra det möjligt även för våra barn att kuna köra bil. "Gröna bilister" har skrivit ganska kul om denna utnämning: http://www.gronabilister.se/public/arkiveratdokument.php?art=271

mer om Bilfront: http://www.dalademokraten.se/ArticlePages/200502/10/20050210094521_dd139/20050210094521_dd139.dbp.asp

Behöver jag säga mer?

Motormännen då? Trots att jag är medlem så... näe, de är inte mycket bättre de, lite finare retorik använder de, men i princip är de liksom Bilfront för män, 50+'are, inget ont om män över 50, men de bör ta ansvar även de!

1 kommentar:

Andreas sa...

Tja, ett tips i all välmening, när du ska lägga in långa länkar, skriv bara "Dalademokraten" markera, klicka på länk-ikonen i editorn och lägg in länken där istället.. så slipper du få hela bloggens utseende pajat...