onsdag, november 15, 2006

Dagen som förstördes

Det var en vanlig dag, i princip, hann inte spela särskilt mycket piano, jobbade... sedan, när man åkte hem... när man skulle vara glad, DÅ kom de obehagliga överraskningarna! Först en väntad grej, det var dags att tanka... 445 spänn, kändes som om hjärtat skars ur kroppen på mig, det var ju väntat att det skulle kosta, men ändå, hursomhelst jag åkte vidare hemåt. När jag väl kom hem så hade ytterligare en uppgift till kvällskursen kommit, för ETT ENDA frånvarotillfälle skulle jag skriva en mindre C-uppsats och samla information och bla, bla, bla... "skickas in senast den 17/11", om två dagar... snälla lilla läraren, jag har ett heltidsjobb... jag utgår ifrån att det blivit något fel eller missförstånd här, hon kanske inte har något roligare att göra av sitt liv än att rätta uppsatser bara för nöjet att få kugga folk, men... detta är ju löjligt, nåja, tar kontakt med kursansvarige imorgon för att få rätsida på det hela, jag får säkert helgen på mig.

Jag satte ju in pengar på mitt matkonto igår, detta innebär att jag köpt kulörtvättmedel nu, så ni kan sluta spana efter något vitt när ni är ute nu. Trots allt är mina problem rätt små, en kille på jobbet kanske blir sparkad, han är snäll, men rejält lekfull, han har tidigare tagit något wrestlinggrepp på en kille så att den andre blev skadad och sjukskriven, nu har han lyckats igen, han har lyft någon så att han fått ont i revbenen... vad ska man säga... personligen tycker jag det vore jättesynd om han sparkades, han är lekfull och behöver "tämjas" visst, men han är inte elak på något sätt, han har alltid varit snäll mot mig, han är helt enkelt en färgklick, dessutom är det synd om honom om han får gå, han har ett liv att leva, drömmar att förverkliga som alla oss andra, bli av med jobbet så här innan jul... näe... jag håller tummarna. Om det går illa så ska jag iallafall tala om för driftchefen min syn på saken, han är en oslipad diamant, använde han sin "lekenergi" till att jobba så skulle han ha en OERHÖRD potential!

Det där med miljön sist då... att jag tar bilen till jobbet 9 mil per dag sliter oerhört på miljön, jag har en bil som går på etanol, men som för tillfället är billigare att köra på bensin, tankade bensin förra tankningen, men idag tankade jag etanol, så förstör jag ju lite mindre iallafall, men jösses... det blir 200 kronor extra per månad, egentligen pengar som jag desperat behöver, blä skulle behöva hitta en lösning på detta eller snarare, forskarna behöver hitta en bra lösning så att etanolen blir billigare att tillverka!

Jag tror, angående kvällskursen att jag ska vara lite jävlig, jag ska skriva en dålig uppsats till läraren, jag blir kuggad och får skriva om, lägger ner 5 minuter till, blir kuggad och får skriva om... hehehe! då får hon att göra, mig bekommer det inte jag har all tid i världen på mig, näe, usch inte säga så, nu grejar vi skiten och lämnar den bakom oss!

Inga kommentarer: