söndag, november 05, 2006

Rotmos 2

Det blev ju... lyckat, en del kladd och en del att diska imorgon, men det blev gott (om än lite för lite) och nu står allt i kylen. Bilvård blev det inte idag, "Gör det själv-hallen" på samtliga mackar var upptagna av stackare som panikbytte till vinterdäck (troligen med dubb - som jag ju redan konstaterat skulle hända). Jag hade inte lust att köa i två timmar så jag tvättar, vaxar och dammsuger någon annan gång, kanske imorgon, annars nästa helg eller så. Middagen med mammas ex. blev trevlig, lite mycket att dricka kanske, känner hur magen inte riktigt är nöjd, vi åt... rotmos, fast med lammkotlett och mintgelé istället för köttkorv och senap som jag har planerat denna vecka.

Vad är det där brunsvarta äckliga på plattan? Typ bränd stärkelse eller något?

Nu är det väldigt snart val i Nicaragua - Go Daniel Ortega - Sandinist? Javisst! :)

2 kommentarer:

Babushka sa...

Oeiiii, Micke!
Trevligt med en bloggare till i familjen.
=D

Du förstår att du kommer bli bannad från blogger nu när du nämnt Ortega i positiva ordalag va?
;)

Mikael sa...

Jag vräkte hyfsat mycket skit över USA och hela västvärlden igår i originalinlägget, men ändrade mig, fattade mig kort för säkerhets skull, fast om jag bli bannad gör det inget, jag kommer efter Ortegas seger idag att kunna lägga upp min blogg på en Nicaraguansk server! :)